duminică, 28 octombrie 2012

What if the storm ends?

Treptat ma vindec. Privesc luna cu haloul ei imens de vise absorbite in atmosfera.
Candva poate imi voi reveni din aceasta reverie. Vad iar goliciunea viciilor mele, vad iar ca ancora e tot acolo jos, pe fundul fiintei mele, chiar daca nivelul suferintei a crescut. Imi dau seama ca sunt legata de parama numita sentiment, si ca orice gand, orice idee nu se poate dovedi suficient de buna sau eficienta pentru a taia legaturile 

Treptat, isi pierde importanta, isi pierde sensul, ma pierde si pe mine. Poate ca ma tem de a ma trezi in afara furtunii mele, pentru ca oricat ar incerca sa ma ucida, aici ma regasesc, aici am poposit atat de mult cat sa ii prevad fiecare noua ramificatie, cat sa stiu ca oriunde m-ar purta, nu-si va pierde valentele sacre. Nu e altceva decat o imersiune intr-o sfera noua, atemporala, caci ce sens ar mai avea timpul cand oricum esti prins intre prea multe batai de ceas. 


Treptat, ultima himera pe care mi-am ingaduit-o pare a scapa. Ma simt imbatranita de eforturile pe care totusi le-am facut chiar cu riscul de a se distruge de tot. Miracolele ce candva erau dese si aproape habituale, acum nu mai au loc. Acum griul se intinde peste tot, apatia si dezndejdea facandu-si incet dar sigur un culcus in mine.


Acum m-am intors iar in acel loc. M-am ingropat iar sub teancuri de carti, sub idei si teorii, sub tot, mai putin sentimente. Orele de somn s-au redus iar, si iar. Trasaturile mi s-au ascutit, ochii au capatat o lucire lugubra, lipsita de pasiune, plini de amar.

Un singur sentiment a ramas. Acela care naste si omoara tot. Acela care imi naste sperante si-mi omoara teama. Daca ar putea el sa-mi omoare si suferinta… Acea suferinta pricinuita de lipsa de intelegere. De teama. Si nu de teama mea, caci teama mea dispare in mijlocul fiintei. De teama lor. Teama ca nu fac decat sa ma imping in abruptul timpului.
Dar durerea ce o duc constient e controlata. E utila, fecunda. E pura. 

Treptat, incep sa-mi desfac iar ranile. 


Listening to: Woods of Ypres 
                      The Last Days
                      Snow Patrol
                      All the Cold
                      Photophobia
Reading: Chimie organica - C. Nenitescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scuzati deranjul! Toate criticile, intrebarile, parerile, noutatile, dorintele, cerintele, urarile, cantecele, amintirile sau ce va trece dumneavoastra prin cap dupa o partida de blog, puteti scrie aici. Incerc sa raspund cat de rapid pot...